Μπατζίνα Καρδιτσιώτικη

Η μπατζίνα είναι μία παραδοσιακή πίτα από την Θεσσαλία,  πανεύκολη αλλά πεντανόστιμη πολύ λεπτή αλμυρή κολοκυθόπιτα.
Αυτή η πιτούλα εκείνα τα χρόνια αποτελούσε το κολατσιό όλων για τα παιδιά στο σχολείο, για τους μεγάλους που δούλευαν στα χωράφια, σαν κέρασμα, σαν εύκολη λύση για να χορτάσουν την «πείνα» τους εκείνα τα δύσκολα χρόνια!

Υλικά
1 κιλό κολοκύθι πράσινο ή κίτρινη κολοκύθα
500 gr. τυρί φέτα
2 αυγά
1 φλυτζάνι γάλα εβαπορέ
3/4 ποτήρι νερού ελαιόλαδο
750 gr. αλεύρι για όλες τις χρήσεις  (περίπου)
1 κουταλιά της σούπας βούτυρο
Αλάτι

Ας δούμε πώς φτιάχνεται
Τρίβουμε το κολοκύθι στον τρίφτη,στο χοντρό μέρος του. Το βάζουμε σε τρυπητό,το αλατίζουμε και το αφήνουμε 1 ώρα. Κατόπιν το πατάμε με το χέρι μας να βγάλει τα υγρά του. Θρυμματίζουμε την φέτα με ένα πιρούνι και την βάζουμε σε ένα μπώλ,κρατάμε στην άκρη μία χούφτα τυρί για το τέλος. Προσθέτουμε τα αυγά, το γάλα, το ελαιόλαδο, το κολοκύθι, την φέτα και ανακατεύουμε καλά. Προσθέτουμε το αλεύρι, τόσο όσο χρειάζεται για να γίνει ένας σφιχτός χυλός, περίπου χρειάζεται η ποσότητα που σας ανέφερα, αλλά θα το δείτε κι εσείς στην εκτέλεση. Λαδώνουμε ένα μεγάλο ταψί (κουζίνας) ρίχνουμε τον χυλό, η πίτα μας πρέπει να γίνει λεπτή! Προσθέτουμε από πάνω σε όλη την επιφάνεια,την φέτα που κρατήσαμε. Προσθέτουμε το βούτυρο σε κομματάκια.
Φουρνίζουμε και ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 180 βαθμούς Κελσίου μέχρι να ροδίσει. https://karditsas.blogspot.com

1 σχόλιο:

  1. Αχ η μπατζίνα μου θυμίζει την γιαγιά μου στο χωριιό τα καλοκαίρια!ήταν από τις κλασσικές πίτες που έφτιαχνε τις κυριακές και ξετρελαινόμασταν όλοι!Δυστυχώς εγώ σε αντίθεση με τη γιαγιά μου, είμαι τόσο κακή στην μαγειρική που κάθε μου απόπειρα να φτιάξω πίτα έχει στεφθει με παταγώδη αποτυχία!πάντως ότι πιο κοντινό έχω βρει στην μπατζίνα που έφτιαχνε η γιαγιά μου, είναι αυτή εδώ https://xrisizimi.gr/proionta/mpatzina-me-tiri-kolokithi/ που απλά χρειάζεται να την ψήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή